14 november - Nu är det nästan jul

Pressbyrån säljer lussekatter. DÅ är det nästan jul!
-
Morgonen tillbringades i Malmö denna gråmulna november-söndag. Jag älskar Malmö och Söndagar. På söndagar är allt så lugnt liksom.. folk har inte bortom någonstans utan går mest för att gå. Så jag har myst mig igenom hela dagen.
-
Först åkte vi -jag och Christin, hem från Malmö (Där vi då igårkväll va på Gustavs- och en annan killes födelsedagspartaj)
-
-
Sen kollade jag på löv...
-
.... och eftersom Dave hade lagt tid på att skicka ett paket till mig så tänkte jag att då borde man nog åka och hämta det. En scarf. Som är hans - men som jag adopterade när vi bodde tillsammans... Den är världens finaste och luktar han. ' Jag kan visste hålla dig varm fastän vi är 100000 mil ifrån varann' -
-
-
Efter eftermiddagsyogan diskuterade jag mat med Mic på skype- dagens citat;
-
'Min kreativitet vad gäller mat stannar ungefär vid köttfärsås'
-
-
SÅ då tänkte jag ge dig mitt goda recept på kvällens ihopkok.... jag kallar den ' Jennys-curryfrästa-kyckling-med-rotgrönsaker-i-svampsås'
-
1 kycklingbröst
Morötter
frysta rotgrönsaker
1/2 burk Bonjours karljohansvamp och champinjon sås
olja
salt och peppar
curry
vatten
-
serveras med bulgur al dente
-
Först tinar du det som är fryst. Sen tärnar du kycklingen och hackar morötterna. Därefter fräs-sjudar du kyckling + morötter + rotgrönsaker i lite vatten och olja. På med kryddorna - mest på kycklingen (va noga med att curryn inte är gurkmeja om du hyr andrahand och lånar ägarens kryddburkar utan etiketter). När kycklingen är genomstekt stänger du av plattan - häller på svampsåsen och låter allt stå och sjuda på plattans eftervärme en stund. Klart!

-
-
<3

Kommentarer
Postat av: Jaana

Han är för söt :) skickar från Australia liksom!

saknar dig somsagt. <3

2010-11-15 @ 17:25:13
URL: http://jaanak.blogg.se/
Postat av: frida

Men åh vad fint gjort. &jag håller med om söndagar. Stockholm är också lugnt då. Det är ovanligt, men fruktansvärt skönt :)



Förresten, du är så nedrans snygg i håret att jag också blev lite sugen på att klippa bob.



Tack, rara du, för kommentaren. Den gjorde mig väldigt, väldigt, väldigt glad! Tack!

2010-11-16 @ 10:52:48
URL: http://hellomiami.blogg.se/
Postat av: Mich

Hahaha. Inte för att köttfärssås är äckligt, men man tröttnar ju tillslut. Tack för receptet.



Miss u toooo much my lovely friend.



<3

2010-11-22 @ 08:29:36
URL: http://michsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0