16 november - Nu är det för lite sol

Klockan ringer när det fortfarande är natt. Men jag vet att det bara är solen som fortfarande är hos Dave... den kommer till norra halvklotet.. snart.
.
Jag pallrar mig upp- får på mig raggsockorna och går ut och steker min gröt. JA! Min mamma säger att det är gott, och just denna morgon hade jag ingen mjölk hemma så då tänkte jag att då får gröten extraknäcka som bröd... Men just där kom problemet. Grötplättarna blev aldrig genomstekta utan va fortfarande mojsiga imitten med ett halvknaprigt skal. OK. tänkte jag- nu brer jag på lite smör och ost- eller? äter man dem som scones med marmelad??--- jag klicka lite marmelad på för säkerhets skull. Usch! Det blev en halv grötplätt med smör ost och marmelad till frukost.
.
.
Sen hade vi en föreläsning om Hallandåsen och tunnelbygget som pågått och bitvis gick heeeeelt åt fanders och förgiftade allt runtikring. Kossor dog. Några fiskar dog. Bäckar blev skumbad.... sjukt! Mycket intressant. Numera det mest övervakade byggprojektet i Svearike. Så blir det när man inte vet vad man gör...
.

.

.

Efter lunch.. hade vi hål så jag och Louise-nedan- promenerade hem till mig och drack kaffe och lyssnade på musik i mitt stökiga hem. Grym tjej, boende i Malmö som ju också är en grym stad.

.
.
. Kolla vem jag hittade i skaune Metro, en Kändis?

-
Efter promenix tillbaka till skolan och två ytterligare föreläsningar om akustik i byggnader, va det ÄNTLIGEN tack för idag slut för idag..
.
Nu sitter jag här vid köksbordet och tittar på det här superfina huset på andra sidan gatan. . Lägenheten på hörnet på översta våningen har stått tom nu i nästan en månad.. Jag letar ju liksom lägenhet kan man tänka då? Är det att hoppas på för mycket - om man skulle sätta upp en lapp på porten och höra om den är till uthyrning?. och Gratis?
.
-
Nu skulle jag kunna säga godnatt - för man kan ju tro att det är läggdags men se det är det inte! Klockan är bara 18.01 ... jag skulle ju kunna säga, 'hejdå! nu ska jag gå och gymma'- men det se det ska jag inte heller för det KÄNNS som om det är läggdags så jag är för trött för att gå och gymma. ...Jag ska pula på en tecknings- distanskurs som jag precis gått med på. Kreativitet för att lysa upp i vintermörkret! :)
-
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0