Jul & jobb och nu kor vi in i ett nytt century

Halla i stugan!

Till att borja med da sa har jag firat min forsta jul i sommarvader, inte helt fy skam ma jag saga. Fick tillfalle att inviga min superfina julklapp fran Shuri - cyklop 2000XX - som ni ser pa bilden har nedan. Samtidigt som det varit den forsta vita julen hemma i Svea enligt uppgifter... det va ju typiskt! Men gla for familj och vanner ar jag ju.

 

Sa sjalva julaftonsmorgon (24de) gick de tva arbetande flatmate'arna upp tidigt for att kunna ga och atnjuta en julfrukost pa en av uteserveringarna vid stranden.



Sen var det hart jobb hela dagen och pa kvallen traffade jag och Erika upp vanner och gjorde Manly, med start pa var vann Max's Pizzeria.




Varldens basta flatmate....

Julafton for Australienarna ar ju den 25'te sa da firade vi ju ordentligt da. Med ett stort smorgasbord hemma hos oss.... myyys!


Paketoppning - Dave fick en fin ram med sina tva favorit tjejer (egocentrisk va det har)


Shuri, Sam, Siine, Basse och Britta


Laxsnurror






Shuri tog med denna vackra kreation





Eftersom jag var ledig sa borjade det smaregna sa vi kurra ihop oss alla i vardagsrummet




Mina favoritpojkar - Per ("like the forbidden fruit") och Basse





Sen va ju inte InSitu stangt bara for att det va julfestligheter.... Men det ar inte helt fel att jobba nar man har bra liveunderhallning,,





Och sen kom den stora dagen...NYARSAFTON!! Mic och Karin har ju anlant till Sydney nu sa vi hade den stora aran att alla vara samlade pa kvallens tillstallning- hemmafest hos Kate och Rex - tva jag har lart kanna genom Dave, underbara..


Jag - Shuri


Erika - Petra


Jessica, Jag, Karin och MicPlik

Dagen darpa va vi minst sagt lite trotta.....



Men vi motte upp vanner nere i Manly vid lunchtid...


Mina tva chefer pa var sida och glada Erika.. Az - Erika - Sam


Farska rakor och champagne vilken nyarsdag!

Kvallens planer va bio...Avatar i 3D - grymt bra film som fick oss alla pa superhumor!!





GOTT NYTT 2010 ALLA MANGA <3 <3


Kommentarer
Postat av: Jaana

härligt det ser ut, jennypie! fint julkort med :) har det på kylskåpet! alla såg det igår (nyår) :) ska skriva i våran blogg också om den kära dagen, fyfan! haha. Du kommer tappa hakan! Saknar dig !

2010-01-01 @ 22:35:03
URL: http://jaanaemelie.blogg.se/
Postat av: Jaana

det snöar at this very moment! :) så himla mysigt, det snöar lite lagom, så det är som att snöflingorna ramlar i slow motion! :) ska skriva om nyår snart hade jag tänkt.. måste samla mig först, haha! Saknar dig <3

2010-01-02 @ 10:24:06
URL: http://jaanaemelie.blogg.se/
Postat av: Victoria

Du verkar ha det helt underbart stumpan! Förstår att du vill stanna lite till =) hoppas ni har det bäst och att det nya året blir toppen! Hälsa lilla empan med =)puss o kram!

2010-01-04 @ 17:49:59
Postat av: Anonym

Lilla söta Jennypie! Nu känns det som vi behöver en uppdatering, alla vi bloggich läsare.

Undrar hur ni har det där långt långt borta.

Här är det heeelt underbart! Lite kallare än hos dig men otroligt vackert med snö och is och frost på varenda liten gren.

Hoppas allt är bra med er också, hälsa Michis, Basse å Kakan:)

Kram kram

2010-01-15 @ 23:10:22
Postat av: Karin

Och så glömde jag skriva vem som skrev senaste inlägget, det var då alltså lilla K. Pöss

2010-01-15 @ 23:12:23
Postat av: Helena

Jenny!

Lever Du? Uppdatera bloggen for goodness sake! :p



...vet du..jag slår en pling =) Puss <3

2010-02-26 @ 09:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0