Tankar.



Jag har tankt mycket pa senaste tiden.. Det borjar bli svart att njuta av nu-et har nu eftersom det snart ar dax att agera - den 10nde februari gar mitt forsta Working Holiday Visa ut. Da bryter jag mot lagen om jag stannar... konstig kansla... sa mina alternativ ar vall nagot sahar:

1. Betala en bonde som skriver pa at jag jobbat 3 manader hos honom - detta behovs for att skaffa ett andra Working Holiday Visa. Du kan soka max 2 sadanna. OM jag blir pakommen med som jag pastar ar jag inte tillaten in i  landet igen pa 5 ar. Men jag vet ingen detta inte fungerat for. Dock kanner jag mig sugen pa att plugga nagot om jag nu ska stanna har i 1 ar till .. sa da kanske studentvisa blir battre... hm...

2. Aka till San Diego och halsa pa Mike... hanga dar ett tag och kanske bila upp till Vancouver till Vinter OS darefter - halsa pa slaktingar i Seattle pavagen - for att sen aka tillbaka hit pa ett 3 manaders turistvisa.. och?

3. Aka till Indonesien och volontara med Jamie och Johanna. Jamie jobbar for Unicef som journalist och volontararbetare och ska aka till dit i februari, Johanna ska folja med och undervisa som engelska larare.

4. .....

VAGSKAL!!! JAG KANNER DENNA STARKA HATKARLEK TILL VAGSKAL

kloka tankar uppskattas <3



Bilder fran senaste tidens upptag:







Vi blev tvungna att ga ut och fira nar Shuri fick sin nya lagenhet, thaimiddag med mina tva flatmates Dave och Erika <3

Sen har en pojk som heter Pelle akt hem - sa vi hade hejdamiddag-


Efter middagen gick vi till Insitu... lagg marke till den fina skylten.. that is what I do..


Sen har jag en kompis som hanger i min palm numera..


Jag och Erika var och lyssnade pa julsanger pa cricketplanen nere i Manly harom veckan ocksa... supermysigt..






Kommentarer
Postat av: Jaana

jadu.. svårt .. men du kommer på ngt! :)

jag tycker du ska komma hem till kylan och mysa med jansson! saknar dig! <3

2009-12-19 @ 15:40:54
URL: http://jaanaemelie.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack-tack-jättetack!!!<3 (för kortet)

Julafton närmar sig med stormsteg. Jag försöker att skicka lite snö(?) och julkänsla ifrån tomtelandet svedala. Samt en massa glögg- och apelsin-nejlika-, tända ljus och grandoft till dig. Men mest av allt önskar jag att jag kunde ge dig en STOOOR, varm kram. Jag saknar dig. Ta hand om dig. Vi ses snart...



pussåkram

2009-12-22 @ 09:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0